تهیه نان با جوانه گندم

نان جوانه گندم
میتوانید این نان را با آرد سنگک تهیه کنید. گندم ها را سه روز پیش از تهیه ی این نان در آب بخیسانید تا جوانه بزنند.مواد لازم:مخمر خشک را با ¼ لیتر آب نیمگرم مخلوط کنید. نمک، عسل، روغن مایع و ½ لیتر آب نیمگرم را به مخلوط مخمر اضافه کنید. نیمی از آرد را هم اضافه و مخلوط کنید. روی ظرف را پوشانده و 30 دقیقه استراحت دهید.مابقی آرد و گندم های جوانه زده را به خمیر اضافه کرده و خوب چنگ بزنید. خمیر را دوباره استراحت دهید تا زمانی که مقدار خمیر 2 برابر شود. خمیر را دوباره ورز دهید. سپس خمیر را دو قسمت و هر قسمت را به شکل قرص نان فرم دهید . سفارش جوانه گندم بهترین راه برای افزایش سطح انرژی و بهبود وضعیت سلامتی است، زیرا این محصول پر از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید است.

تهیه نان با جوانه گندم

فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید.سینی فر را چرب کرده، قرص نان ها را داخل سینی بگذارید و 20 دقیقه دیگر خمیرها را استراحت دهید.روی قرص نان ها با نوک چاقو یک + بکشید و رویشان را با دست خیس کنید.سینی را در طبقه ی زیرین فر قرار داده و نان ها را 60- 50 دقیقه بپزید. بعد از 50 دقیقه، یک خلال چوبی داخل نان ها فرو ببرید. اگر خمیر به خلال چسبید، نان ها هنوز کامل پخته نشده اند. بعد از 10 دقیقه باز هم به همین شکل امتحان کنید.نان ها را روی صفحه مشبک بگذارید تا خنک شوند.

نان فراسودمند دیگر چه صیغه ای است؟!
شاید تاکنون عبارت فراسودمند را روی بسته بندی برخی محصولات غذایی دیده باشید. شاید هم برای اولین بار است که این نام را می شنوید و مایلید در مورد آن بیشتر بدانید. در هر حال ما برایتان توضیح می دهیم که محصولات فراسودمند علاوه بر خواص تغذیه ای، مزایای سلامت بخشی از خود نشان داده و می توانند از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها بکاهند.در میان نان های مصرفی، انواع نان سویا، سبوس، جو و محصولات آردی که به آن پروبیوتیک می افزایند از گروه نان های فراسودمند هستند؛ قیمت عسل بیز به عنوان یکی از محصولات با کیفیت و طبیعی بودن خود، با توجه به متغیرهای مختلف مانند نوع عسل، وزن و مکان فروش متفاوت است. البته به شرطی که میزان سبوس، سویا، جو و پروبیوتیک به کار رفته در این نان ها به میزان مورد نیاز بدن باشد و از این محصولات روزانه استفاده شود.

نان پروبیوتیک: این نان یکی از محصولات تازه متولد شده ای است که بتازگی وارد بازار شده و اگر پروبیوتیک ها تحت نظارت متخصصان صنایع غذایی به میزان مورد نیاز در نان استفاده شود، بهترین و مفیدترین نان در گروه محصولات فراسودمند محسوب می شود.پروبیوتیک ها میکروب های زنده ای هستند که حضورشان در مواد غذایی کمک بسزایی در هضم غذا و تولید ویتامین ها و مواد ضروری بدن می کند. این میکروب ها راندمان جذب مواد معدنی بویژه کلسیم و منیزیم را از لوله گوارش افزایش می دهد و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها بیشتر می کند و به میزان زیادی سمیت ترکیبات دفعی به جای مانده در لوله گوارش را می کاهند. یکی از آثار استفاده از نان های پروبیوتیک تنظیم کلسترول خون است.

نان سویا: از ترکیب آرد سویا با آرد گندم تهیه می شود و تامین کننده پروتیین و ویتامین های E و B بدن است. ایزوفلاونوییدهای موجود در این نان از رشد و تکثیر تومورهای سرطانی جلوگیری کرده و استروژن و کلسیم آن از بروز پوکی استخوان و اختلالات هورمونی و مشکلات قلبی ـ عروقی زنان می کاهد.نان سبوس دار: نانی است که از ترکیب آرد گندم و پودر سبوس تولید می شود. نان های پرسبوس یکی از غنی ترین محصولات فیبری و سرشار از ویتامین های گروه B و املاحی چون منیزیم، فسفر، روی و درصدی کلسیم هستند. نانی که با سبوس چاودار تهیه می شود در مقایسه با سبوس گندم ویتامین B بیشتری دارد. سبوس این نان می تواند از تغییرات ناگهانی قند خون جلوگیری کند .

نان حاوی سبوس جو بخصوص جوی دوسر دو برابر نان گندم ملین تر است. مهم ترین خواص نان جو، تقویت حافظه و قوای جسمی و جنسی و تحریک عملیات انسولین سازی بدن است. مصرف این نان در زمان سحر، از بروز گرسنگی در ساعات روزه داری می کاهد.
تمام نان های غنی شده با ویتامین ها و املاح معدنی هم در گروه نان های فراسودمند قرار می گیرند.(فاخره بهبهانی /گروه سلامت)کره را در دمای معمولی آشپزخانه قرار دهید تا نرم شده و سیر رنده شده و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. برای هر نان تست یک قاشق چایخوری از این مواد را روی نان بمالید و روی مواد را پودر ارگانو و پنیر بریزید و در فر از قبل گرم شده، با حرارت 180 درجه سانتی گراد و در طبقه وسط، به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا روی نان ها طلایی شود. دقت کنید نان ها را کنار هم در سینی فر بچینید و بعد از آماده شدن به شکل دلخواه برش بزنید.

نان مخصوص همبرگر شیر ولرم یک و نیم فنجان . آرد 4 فنجان . مایه  2 قاشق چایخوری . تخم مرغ 1 عدد کره نصف فنجان . شکر 3 قاشق غذاخوری . نمک 1 قاشق چایخوری . زرده تخم مرغ 1 عدد . کنجد برای تزیینطرز تهیه : شیر ولرم ، شکر و مایه را مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه کناری بگذارید ؛ پس از این مدت کره ، نمک و 1 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و اضافه کنید.آردی را که چند بار الک کرده اید قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و آرام مخلوط کنید ( دقت داشته باشید که فقط تا حدی باید آرد بریزید که لطیفی داشته باشید که به دست نچسبد ).را درون کاسه ای که چرب کرده اید به مدت 1-2 ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود ، وقتی حجم 2 برابر شد یعنی آماده قسمت کردن و قرار دادن در فر است.

طرز تهیه نان مخصوص افراد دچار بواسیر یا هموروییدیک متخصص طب سنتی تدابیر رفع بیرون زدگی ناشی از بواسیر و طرز تهیه نان مخصوص افراد دچار بواسیر یا همورویید را عنوان کرد.غلامرضا کردافشاری درباره راه های درمان بواسیر یا همورویید اظهار داشت: افراد مبتلا به بواسیر یا هموروییدصبح ناشتا 2 تا 3 قاشق غذاخوری خاکشیر در آب جوش یا عرق خارشتر داغ کرده ریخته با مقداری نبات شیرین کرده و یک ساعت قبل از صبحانه مصرف شود.به گفته وی در بسیاری از موارد بیرون زدگی و درد ناشی از بواسیر با همین توصیه ساده برطرف خواهد شد همچنین مصرف تره پخته به میزان فراوان در غذا از خونریزی بواسیر جلوگیری می کند. مصرف آب تره به میزان 15 تا 20گرم نیز همین اثر را دارد

نان مخصوص بواسیر : وی افزود: افراد دچار بواسیر یا همورویید 5،3 گرم ریشه باباآدم را خشک کرده و پودر کنند و با آرد گندم و روغن کنجد و کمی نمک خمیر کرده و با آن نان بپزند و روزانه 35 گرم آن نان بخورند که این نان در برطرف کردن بواسیر داخلی و خارجی مجرب است.در خانه تان نان مکزیکی بپزید:تورتیلا یک نوع نان مکزیکی نازک و پخته شده از آرد سفید شدیداً آسیاب شده، شبیه لواش است که با راهنمای ذکر شده در ادامه مطلب می توان در منزل هم آن را تهیه کرد. از این دستور پخت، حدود 12 عدد تورتیلا به اندازه 25 سانتی متر به دست می آید.

طرز تهیه:آرد، بیکینگ پودر و نمک را در کاسه ای مخلوط کرده و با روغن جامد آمیخته، سپس کم کم آب را اضافه می کنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد. خمیر را ورز داده و حدود 10 تا 15 دقیقه در کیسه نایلون می گذاریم تا بماند. خمیر را به 12 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و روی خمیرها را با نایلون می پوشانیم. هر قسمت را با وردنه نازک و گرد باز می کنیم. هر دایره حدودا به قطر 25 تا 30 سانتیمتر باشد. یک ماهی تابه چدنی یا ماهی تابه ای که تفلون نباشد را با حرارت زیاد خوب گرم می کنیم و بدون روغن هر نان را حدود یک دقیقه می پزیم تا هر دو طرفش خوب پخته شود و کنار می گذاریم. نان ها را بعد از پخت، در دستمال پارچه ای می پیچیم تا خشک نشود. برای جذاب شدن شکل غذا می توانید آن را با انواع سبزی ها و سس گوجه تزیین کنید

طرز تهیه:کمی روغن را در ماهیتابه گرم کنید سپس هویج، پودر زنجبیل، نمک، فلفل سبز، پودر زیره و زردچوبه را به آن اضافه کنید و تفت دهید.روی مواد را بپوشانید و بگذارید به مدت 6 دقیقه روی حرارت کم بپزد. پس از آماده شدن، گاز را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود.آرد، روغن، آب و نمک را با هم مخلوط کنید و به شکل خمیر دربیاورید.خمیر به دست آمده را به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید؛ هر یک را کمی باز و وسط آن را با مواد پر کنید و سپس کناره های آن را جمع و به آرامی با وردنه باز کنید.نان را روی ماهیتابه نچسب کمی گرم شده قرار دهید تا کمی بپزد، سپس برگردانید. مقداری کره یا روغن به هر طرف بمالید و کمی روی ماهیتابه بگذارید تا بپزد.

آیا تا به حال از فری که در آشپزخانه گذاشته اید، به عنوان تنور نانوایی و برای پختن نان استفاده کرده اید؟ اگر می خواهید امتحان کنید که مزه نان خانگی پخته شده در فر چگونه است، این آموزش کمکتان خواهد کرد.تصویر طرز تهیه نان سنتی در خانه .آب را تا 37 سانتیگراد گرم نموده، آن را داخل ظرف مخلوط کن بریزید. مایه خمیر را خُرد کرده، به آب درون ظرف اضافه کنید. روغن و نمک را به آن اضافه کرده، مخلوط کن را به کار بیندازید. در فروشگاه دکتر بیز می توانید به راحتی به محصولات بهداشتی، مکمل های غذایی و محصولات طبیعی برای بهبود وضعیت سلامتی دسترسی پیدا کنید.  آرد را کم کم به مایه اضافه کنید. این کار را ادامه دهید تا خمیر تقریباً از حالت چسبندگی خارج شود. مخلوط کردن خمیر معمولآ 10 تا 15 دقیقه وقت لازم دارد. خمیر باید خوب ورز داده شود.

پارچه تمیزی را روی ظرف مخلوط کن پهن کرده، آن را 45 دقیقه به حال خود در مکانی که تقریباً 37 سانتیگراد حرارت دارد، نگهداری کنید (همان گونه که خواهید دید خمیر نان بازاری تقریباً مثل خمیر نان بربری است، فقط کمی بیشتر آرد مصرف شده و همچنین نمک آن یک قاشق بیشتر است. دلیلش این است که هرچه نمک خمیر بیشتر باشد، نازک کردن نان راحت تر خواهد بود.مقداری آرد را روی میز آشپزخانه پخش کنید، خمیر را از ظرف مخلوط کن خارج کرده روی آرد (میز) بریزید. دست خود را به آرد آغشته کرده، خمیر را 10 قسمت کنید و هر قسمت را به صورت توپ گردی درآورده، روی آرد (میز) بگذارید. پارچه تمیزی را روی آن قرار داده، 15 دقیقه به حال خود رها کنید.

فر را روشن کنید. حرارت را روی 300 سانتیگراد تنظیم کنید (بالاترین درجه ممکن). حتماً فقط از شعله بالایی فر برای حرارت فر استفاده کنید و شعله های پایینی فر را خاموش کنید (با این کار فر به صورت تنور عمل خواهد کرد).10 قطعه خمیر را یکی یکی با غلتک نانپزی پهن کرده (کمی آرد برای این کار استفاده کنید تا خمیر به میز نچسبد)، آنها را به شکل دایره یا بیضی به اندازه ای پهن کنید که ضخامتشان تقریبا 3 میلیمتر شود. اگر نتوانستید هم مشکلی پیش نمی آید، آنها را کمی ضخیمتر آماده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تهیه نان با جوانه گندم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تهیه نان با جوانه گندم"، کلیک کنید.