گزارشی از فعالیت های کادر درمان در عملیات عمره مفرده

گزارشی از فعالیت های کادر درمان در عملیات عمره مفرده

به گزارش خبرگزاری لیجار، حسین فضلی مسوول درمانگاه های عمره 1403، با اشاره به اینکه کادر درمان اعزامی به عمره در تاریخ 4 اردیبهشت ماه وارد سرزمین وحی شدند، اظهار داشت: پس از ورود به شهر مدینه منوره، درمانگاه راه اندازی شد و به زایران خدمات ارایه کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیماران اورژانسی هر ساعت که مراجعه می کردند ویزیت می شدند و از نظر دارو مشکل خاصی نداشتیم، خاطرنشان کرد: زایران در دو نوبت از ساعت 8 صبح الی 13 و 5 عصر الی 9 شب پذیرش می شدند.

فضلی در ادامه افزود: با آغاز عزیمت زایران به مکه مکرمه بخشی از کادر درمان عازم این شهر شدند و پس از ورود به شهر مکه، در هتل مواکب کوثر مستقر و با راه اندازی درمانگاه شروع به پذیرش بیماران کردند.

وی افزود: روزانه بیش از 200 بیمار به درمانگاه های ایرانی در مکه مکرمه مراجعه می کنند که بیشتر به دلیل ناراحتی های، تنفسی، سرما خوردگی و عضلانی بوده است.

مسوول کادر درمان زایران عمره در ادامه به وضعیت نیروهای کادر درمان پرداخت و گفت: در درمانگاه مدینه منوره یک پزشک و یک پرستار به درمان زایران پرداختند و در درمانگاه مکه مکرمه 2 پزشک و 2 پرستار، از ساعت 8 صبح الی 12 شب یکسره به صورت شیفتی مشغول خدمت به زایران هستند.

وی گفت: در مدینه منوره 3 بیمار به بیمارستان های سعودی اعزام و پس از درمان ترخیص شدند و در مکه مکرمه هم 3 بیمار به بیمارستان های سعودی اعزام و پس از درمان 2 نفر مرخص و یک نفر تحت درمان است.

وی پیاده روی زیاد برای انجام اعمال، پیاده روی در صفا و مروه و گشت و گذار و حضور در اماکن مختلف را از عوامل بروز برخی از بیماری ها ذکر کرد.

فضلی بیماری های گوارشی و سرماخوردگی را از دیگر عوامل مراجعه زایران به درمانگاه ها عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا، زایران احساس تشنگی می کنند که باعث می شود به سمت مصرف بیشتر نوشیدنی های سرد مثل نوشابه روی آورند و از سوی دیگر متعادل نبودن درجه کولرها نیز در بروز این بیماری ها موثر است.

فضلی از زایران خواست از پیاده روی، هنگام اوج گرما خودداری کرده و سعی کنند از ساعات خنکی هوا برای زیارت و طواف در مسجدالحرام استفاده کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گزارشی از فعالیت های کادر درمان در عملیات عمره مفرده" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گزارشی از فعالیت های کادر درمان در عملیات عمره مفرده"، کلیک کنید.