آغاز برداشت زیره از 143 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان

آغاز برداشت زیره از ۱۴۳ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان

به گزارش خبرگزاری لیجار، علی اکبری با بیان اینکه برداشت محصول زیره از سطح 143 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است، افزود: امسال بیش از 57 تن زیره از این مزارع برداشت خواهد شد.

وی یادآور شد: از مجموع 143 هکتار سطح زیر کشت این محصول در تاکستان 130 هکتار در بخش مرکزی و 13 هکتار نیز در خرمدشت کشت شده است.

اکبری گفت: زیره سبز محصولی کم آب بر است که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهرستان، از پتانسیل بالا و مناسبی برای کشت در این منطقه برخوردار است.

به گفته وی کشاورزان برای اولین بار در سال زراعی جاری با کشت این محصول آشنا شدند.

همچنین وی افزود: سال های گذشته در این شهرستان زیره سبز کشت نمی شد اما با توجه به اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره توانستیم سطح زیر کشت این محصول در تاکستان را افزایش دهیم.

مدیرجهاد کشاورزی تاکستان یاد اور شد: کشت این محصول در زمین های شیبدار و دیم انجام می شود و اکنون به دنبال راه حلی برای برطرف شدن این مشکل هستیم تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را به صورت مکانیزه برداشت کنند.

اکبری با اشاره به عملکرد تولید زیره شهرستان در هر هکتار بین 250 تا 600 کیلوگرم ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی در سال جاری و بارندگی کم، برداشت در بخش مرکزی نسبت به بخش خرمدشت پایین تر بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز برداشت زیره از 143 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز برداشت زیره از 143 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان"، کلیک کنید.