آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین

آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین

لیجار/همدان پروژه نهضت ملی مسکن لالجین در عصر پنجمین روز هفته دولت، با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم کلنگ‌زنی شد.

استاندار همدان امروز (ششم شهریور ماه) در آیین کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن شهر لالجین، اظهار کرد: در شهرستان بهار و لالجین به‌خاطر مرغوبیت و حاصل‌خیزی خاک، تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان با مشکلات و سختی‌های بسیاری مواجه شد، چون در صورت درجه یک یا دو بودن زمین، جهاد کشاورزی با تغییر کاربری اراضی برای ساخت و ساز مسکن موافقت نخواهد کرد و هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های درجه و یک و دو مجرمانه خواهد بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن برای تامین زمین مورد نیاز این پروژه برای شهر بهار و  شهر لالجین پیگیری بسیار و جلسات متعددی تشکیل شد تا بالاخره پهنه مورد نیاز برای این دو شهر تامین شد.

وی گفت: ۴۰ هکتار در بخش غربی و هفت هکتار در جنب بیمارستان آیت‌الله شهید بهاری به شهر بهار الحاق شده است که ۱۷ هکتار آن سند زده شد و آیین واگذاری و کلنگ‌زنی آن چندی پیش انجام شد. ضمن اینکه برای نهضت ملی مسکن لالجین چند پهنه را در دستور کار قرار دادیم و مالکان برای انتقال اسناد و مدارک دعوت شدند و کارها انجام شد که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن هستیم.

فرماندار شهرستان بهار هم اظهار کرد: تعداد متقاضیان ثبت نامی مسکن ملی در لالجین  ۹۰۴  نفر بود که از این تعداد  ۴۱۵ نفر تایید نهایی شدند.

مجتبی فیض‌اللهی ادامه داد: مساحت پهنه مورد توافق ۵.۳ هکتار و تعداد قطعات سهم دولت ۷۸ قطعه و مساحت میانگین قطعات ۱۹۰ متر بود که در گروه ساخت‌های دو یا سه نفره واگذار و اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار همچنین از افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۲۴ طرح نیز با اعتباری افزون‌ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که این تعداد طرح برای ۵۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی افزود: راهداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، مخابرات، صمت، گازرسانی و بخشداری‌ها از جمله حوزه‌هایی است که در این شهرستان در هفته دولت دارای پروژه و طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند بود.

پایان خبر لیجار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین"، کلیک کنید.