آیین نامه نشان مسیولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد

معاون فرهنگی وزیر علوم:

آیین‌نامه نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین آیین نامه مسیولیت اجتماعی برای دانشگاه ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین نامه جهت دهی خوبی به فعالیت های دانشگاه ها خواهد داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری لیجار،  عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست هم اندیشی با دانشگاهیان دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه دانشگاه از محیط خود بیگانه نیست، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات حوزه مطالعات دانشگاه، که یک حوزه تخصصی و جدی است، کنکاش پیرامون محیط نهاد علم است و نسبتی که نهاد علم با آن دارد.

وی افزود: در کنار رتبه بندی دانشگاه ها به نسل اول و دوم و سوم و قص علیهذا، از منظر ارتباط نهاد علم با جامعه، دانشگاه ها مردم مدار مطرح می شود که در امتداد آن هم مسیولیت اجتماعی دانشگاه ها مطرح می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: برخی از علمای حوزه مطالعات دانشگاه بر این باورند که از آغاز تشکیل دانشگاه ها ارتباط نزدیکی میان این نهاد و جامعه و مردم برقرار بود، اما بعد ها فاصله ایجاد شد و این یک موضوع جهانی است و تنها مربوط به کشور ما نیست.

وی تاکید کرد: در کنار همه رتبه های کسب شده که در جای خود مهم و مغتنم است، دانشگاه ها باید از خود بپرسند که آیا کمک و آورده ای برای محیط پیرامون خود داشته اند؟

کلانتری از تدوین آیین نامه مسیولیت اجتماعی برای دانشگاه ها خبر داد و گفت: تصویب این آیین نامه جهت دهی خوبی به فعالیت های دانشگاه ها خواهد داد.

کلانتری اساتید را مهمترین رکن دانست و تاکید کرد: شان اساتید فراتر از انتقال دهنده صرف معلومات است و باید دانشجویان را به تلاش، پویایی، بهزیستی و مدارا تشویق کنند و مسیر زندگی را به ان ها نشان دهند.

وی بر احیای شان استادی در همه ابعاد آن تاکید کرد و افزود: اساتید با توجه به مسیولیتی که دارند، آگاهانه به مسیولیت خود عمل کرده و مهمترین نقش آنها امیدآفرینی و صورت بندی افق های روشن است. افق های که توسط جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیین نامه نشان مسیولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیین نامه نشان مسیولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد"، کلیک کنید.