تست هوش کودک چهار ماهه

تست هوش نوزاد : رفتار های رقابت طلبانه والدین در رابطه با پرورش و هوش کودکانشان باعث شد که تست هوشی برای اندازه گیری بهره هوشی نوزادان طراحی گردد.با تمرکز بر همه چیز، از اینکه یک نوزاد چگونه یک نخود را برمی دارد تا پاسخ او به جمله ی «کیک را لمس کن»، این آزمون به والدین می گوید که آیا کودکشان یک نابغه است یا خیر. تفنگ بازی بچه گانه پسرانه ازجمله تفنگ های اسباب بازی دوربرد است که برای رده سنی نوجوان و بزرگ سال طراحی شده است

تست هوش کودک چهار ماهه

وضعیت رشد نوزادچهارماهه و هوش نوزاد چهارماهه چگونه بایدباشد

در دوره ای که مادران و پدران به طور فزاینده ای در مورد تحصیلات و هوش فرزندانشان رقابت می کنند، احتمالا کسانی هستند که نمی توانند صبر کنند تا فرزندشان زبان باز کند و خود میزان استعدادش را نشان بدهد؛ این تست هوش برای این افراد طراحی شده است.

فیشر – پرایس، که این آزمون را در همکاری با روانشناس کودکان طراحی کرده است، بیان کرده است که هدفش ایجاد رقابت میان کودکان نبوده است بلکه نوعی راهنمایی در مورد کودکان به والدین ارایه کرده است.

با تحقیق بر روی 500 نفر از والدین نشان داده شد، درحالی که 90 درصد والدین می دانند، نقاط عطف فیزیکی مانند خزیدن یا راه رفتن کودک، چه زمانی باید رخ دهد.اما تعداد کمی از زمان شروع نشانه های رشد فکری مانند تشخیص و نامگذاری اشکال و رنگ ها آگاهی دارند. دکتر پیت مارش از مرکز تحقیقات توضیح داد:

«این بررسی نشان می دهد که 75 درصد والدین به دنبال نوعی تست هوش نوزاد هستند تا از اینکه کودکشان در زمان مورد انتظار به مراحل رشد رسیده است، مطمین شوند.»

آزمون رشد کودک براساس درک مفهومی از زبان، آگاهی و تعامل با اسباب بازی ها و اشیاء یافت شده در اطراف خانه و برای نوزادان 6 تا 12 ماهه طراحی شده است.

دکتر دروتی اینون مدرس روانشناسی کالج دانشگاه لندن و مولف کتاب های رشد کودکان، این پرسشنامه را طراحی کرده است.او توضیح داد: «اغلب والدین می خواهند بدانند که چگونه فعالیت ذهنی و روانی کودکانشان را تحریک کنند.

امروزه موفقیت در مدرسه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. موفقیت در زندگی دیگر نیازی به افتخار آفرینی ندارد، بلکه نیاز به تحصیلات و آموزش بهتر دارد. اگر شما با فرزندانتان بازی کنید، آن ها کمی زودتر رشد می کنند».

پرسشنامه تست هوش نوزاد

  1. آیا کودک شما …
  2. آیا کودک شما می تواند …
  3. هنگام بازی با اسباب بازی که در دارد آیا کودک شما …
  4. هنگامی که فرزند شما در حال خوردن است آیا …
  5. آیا کودک شما …
  6. آیا کودک شما …
  7. کودک شما می تواند

8. وقتی با اسباب بازی تلفنش بازی می کند آیا کودک شما

9. آیا کودک شما…

10. وقتی اسم کودک را صدا می کنید آیا او …

نتیجه تست هوش کودک

امتیاز و آنالیز تست هوش نوزادان

  1. نوزاد در 6 ماهگی ممکن است قادر به انجام همه ی کار های این فهرست نباشد، اما احتمالا باید اکثریت آن ها را انجام دهد. نمره مورد انتظار: حدود 8 یا 9
  2. در 9 ماهگی، متوسط کودکان باید بیشتر یا برخی از گزینه های b را انجام دهند. نمره مورد انتظار: 13 تا 15
  3. در 12 ماهگی یک کودک به طور متوسط باید چند کار از c و همه ی bها را انجام دهد. نمره مورد انتظار: 24 تا 26

دکتر دروتی اینون تاکید می کند قرار نیست که براساس نتیجه ی تست هوش نوزاد فشاری بر پدر و مادر ها یا کودکان وارد شود:

«کودک کاری بیش از بازی کردن ندارد. دوران کودکی زمانی برای لذت بردن است، اما با این حال تمایل برای انجام مقایسه وجود دارد. آنچه که این تست انجام می دهد تنها اطمینان بخشی است.» او می افزاید: «همه ی کودکان با سرعت مشابه یکدیگر رشد نمی کنند.

وقتی می گوییم که به طور متوسط، یک نوزاد شش ماهه می تواند فلان کار را انجام دهد به این معنی است که برای نیمی از کودکان در این سن انجام آن کار دشوار است. کودکانی که دیرتر شروع به خزیدن یا راه رفتن می کنند،

شاید در این آزمون امتیاز کمی بگیرند، اما در نهایت زمانمجموعه:

برخی رفتار های نوزادان نشانه هوش بالا در کودکان می باشد.هر کودکی خصوصیات اخلاقی خودش را دارد، اما خب طبیعی ست که برخی از کودکان باهوش تر از مابقی باشند. در این مطلب به رفتار هایی که نشانه هوش بالا در کودکان می باشد، اشاره کرده ایم. اگر شما هم این رفتار ها را در کودک تان دیدید، بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است.

هر پدر و مادری فکر می کند که کودک اش منحصر بفرد است که البته همینطور هم است. هر کودکی خصوصیات اخلاقی خودش را دارد اما خب طبیعی ست که برخی از کودکان باهوش تر از مابقی باشند. با خرید وسایل پلیسی اسباب بازی می توانید مسیر جدیدی را برای علایق شغلی کودک خود تعیین کنید.

اما سوال اینجاست که چگونه می توان هوش کودکان را اندازه گرفت؟ در ادامه به رفتارهایی که نشانه هوش بالا در کودکان می باشد، اشاره کرده ایم. اگر شما هم این رفتارها را در کودک تان دیدید، بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است.

مهارت های زبانی

بچه هایی که هوش بالایی دارند به حرف هایی که شما می زنید، توجه زیادی نشان می دهند. به عنوان مثال زمانی که شما برای آنها کتاب می خوانید، آنها تمام حواس شان را به شما می دهند، حتی اگر زیر 6 ماه داشته باشند. آنها همچنین می توانند در 14 ماهگی کلمات را به صورت جمله به زبان آورند، کاری که ممکن است از کودکان بزرگ تر برنیاید.

حل مشکلات

کودکان باهوش می توانند مشکلات شان را مانند کودکان بزرگ تر از خودشان حل کنند. به عنوان مثال کودکی که در جایی گیر افتاده، می تواند اسباب بازی های خود را روی هم بچیند و راه فراری برای خود پیدا کند.

تمرکز بالا

اکثر کودکان قادر نیستند که برای مدت طولانی روی چیزی تمرکز کنند. به عنوان مثال شما در حال کتاب خواندن برای او هستید اما او ناگهان حواس اش به سمت چیز دیگری جلب می شود. اما اگر کودک تان از هوش زیادی سرشار باشد، تا انتهای داستان به حرف های شما گوش می دهد.

مهارت ارتباطی

اگر کودک شما به خوبی با اطرافیانش ارتباط برقرار می کند، با این که هنگام صحبت کردن دیگران سرش را به سمت آنها می چرخاند، یا به چشم های اطرافیان خیره می شود و به حرف هایشان گوش می دهد، بدانید که کودک باهوشی دارید.کودکانی که هوشی بالایی دارند دوست دارند که تنهایی بازی کنند

مهارت های زبانی پیشرفته

کودکانی که هوش بالایی دارند، از مهارت های زبانی بالاتری نسبت به دیگر کودکان برخوردارند. در حرف زدن های این کودکان، شما متوجه می شوید زمانی که او با بزرگسالان صحبت می کند، لغات و جملات بلندتری را به کار می برد و هنگامی که طرف صحبت آنها کودک است، لغات و جملاتش نیز ساده تر می شود.

هنر و درک ریاضی

اگر طراحی و نقاشی و مهارت شمارش اعداد در کودک شما بالاست، شک نکنید که فرزندتان جزو باهوش ترین کودکان است. کودکانی که هوش بالایی دارند معمولا می توانند احساسات دیگران را تشخیص دهند. آنها می توانند حتی برای دیگران دلسوزی کنند.

قوه تخیل بالا

اگر احساس کردید که کودکان تان در حال بازی قوه تخیل بالایی دارد و مدام رویاپردازی می کند، بدانید که او از هوش بالایی نیز برخوردار است.

تنها بازی کردن

کودکانی که هوشی بالایی دارند دوست دارند که تنهایی بازی کنند. آنها بازی های انفرادی را به بازی های گروهی ترجیح می دهند. بنابراین اگر دیدید که کودکان به تنهایی نشسته و دارد به آرامی برای خودش کتاب می خواند یا با اسباب بازی هایش بازی می کند، نگران نشوید و بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است. باتوم پلاستیکی حس واقعی یک جستجو در قالب تعقیب و گریز را می تواند به کودک القا کند.

حافظه

اگر کودک شما هوش بالایی داشته باشد، از همان ابتدا شما آن را احساس خواهید کرد. او عروسکی را که شما از او پنهان کردید، از یاد نمی برد یا این که می داند آشپزخانه مکان خوراکی هاست. در واقع شما این تشخیص را می دهید که او زمان و مکان را بهتر از کودکان دیگر تشخیص می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تست هوش کودک چهار ماهه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تست هوش کودک چهار ماهه"، کلیک کنید.