تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان رشد 106 درصدی داشت

تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان رشد 106 درصدی داشت

به گزارش خبرنگار لیجار، خلیل احمد سلامی با اشاره به اینکه میزان اشتغال پیش بینی شده سیستان و بلوچستان در سال گذشته 35 هزار و 840 نفر بود، افزود: تا پایان فروردین 1403 اطلاعات 38 هزار و 133 نفر به عنوان شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و رشد 106 درصدی در تعهد اشتغال را نشان می دهد.

وی ادامه داد: سال 1403 برش شهرستانی تعهد اشتغال بر اساس سه شاخص، نرخ بیکاری، GDP و جمعیت توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام و از طریق دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ابلاغ شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موضوع حایز اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که سهم استان حدود هشت درصد بوده و تا 25 درصد قابل افزایش خواهد بود.

وی از اختصاص سهم ویژه بخش تعاون در تصویب شیوه نامه و دستور العمل تسهیلات تبصره 18 و تبصره 2 سال 1402 و سال 1403 خبر داد و گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی مکلفند حداقل 10 درصد و تا سقف 25 درصد منابع تسهیلاتی را به بخش تعاون اختصاص دهند که تحقق این امر مساعدت و پیگیری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی را می طلبد.

سلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رییس جمهور شهید نگاه ویژه ای به بخش تعاون وجود داشت، ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده، که بر حسب آن باید 70 درصد از آن به طرح های پشتیبان و 30 درصد به طرح های مشاغل مستقل پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 جلسه کارگروه اشتغال و بیش از 50 جلسه کمیته فنی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: از نظر تعداد ثبتی در سامانه تعهد رصد اشتغال نیز زاهدان بیشترین آمار را با هشت هزار و 644 مورد به خود اختصاص داد و پس از آن نیز زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان رتبه های دیگر را از آن خود کردند، همچنین زرآباد، گلشن و لاشار پایین ترین آمار ثبت در سامانه را داشتند.

وی بیان کرد: به تفکیک مدرک تحصیلی نیز 23 هزار و 444 مورد از تعهد اشتغال سال گذشته را بی سوادان، پنج هزار و 801 نفر در مقطع ابتدایی، هشت هزار و 810 نفر مقطع سیکل، 15 هزار و 839 نفر مقطع دیپلم، 611 نفر در مقطع فوق دیپلم، سه هزار و 52 نفر در مقطع کارشناسی، 413 نفر در مقطع دکتری و 16 نفر هم در بخش حوزوی تشکیل دادند.

سلامی گفت: به تفکیک جنسیت نیز 18 هزار و 450 نفر را بانوان و 19 هزار و 683 نفر را آقایان در سامانه ثبت اشتغال به خود اختصاص دادند، همچنین در بخش های اقتصادی نیز به ترتیب بخش خدمات، کشاورزی و صنعت بیشترین آمار را داشتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 21 هزار و 144 نفر در حوزه شهری و 16 هزار و 989 نفر در حوزه روستایی ثبت در سامانه رصد اشتغال شدند، افزود: درصد صحت پیشرفت با لحاظ صحت سنجی 83/42 درصد بوده که نشان از صحت اطلاعات ثبت شده شاغلین در سامانه رصد اشتغال دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعهد اشتغال استان امسال، 41 هزار و 651 نفر با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی هست که به صورت یک اولویت مورد پیگیری قرار دارد، در این رابطه تعهدات هر شهرستان و دستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه مشخص و به فرمانداران ابلاغ شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان رشد 106 درصدی داشت" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان رشد 106 درصدی داشت"، کلیک کنید.