توسعه صنعت میگو، راهکاری مؤثر برای تحقق اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی

توسعه صنعت میگو، راهکاری مؤثر برای تحقق اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی

لیجار/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صنعت میگو، راهکاری مؤثر برای تحقق ۲ هدف راهبردی اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی در استان و کشور است.

دادرحمن بامری در گفت وگو با لیجار- افزود: در سال جاری ۷۱ مزرعه بزرگ به مساحت هزار و ۱۶۵ هکتار از اراضی سواحل مکران به زیرکشت میگو رفته است که پیش بینی شده است سه  هزار تن میگو از این مزارع برداشت و روانه بازارهای‌ مصرف شود.

وی بیان کرد: امسال ۱۹۳ میلیون بچه‌میگو توسط سه مرکز تکثیر سواحل بلوچستان تولید شدند و این در حالیست که تا پیش از این بچه میگو استان از هرمزگان و بوشهر تأمین می‌شد.

بامری گفت: نسبت به سال گذشته میزان تولید میگو ۳۰ درصد افزایش داشته و همچنین بحث تولید بچه‌ماهی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد و از این بچه‌میگو، ۸۳ میلیون به استان گلستان و استان هرمزگان صادر و بقیه در اراضی پرورش میگو استان ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه سواحل بلوچستان قطب پرورش میگوی با کیفیت است، افزود: پرورش میگوی آب‌شور یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستانهای چابهار، کنارک، دشتیاری و زرآباد به شمار می‌رود که نیاز به توسعه و پیشرفت دارد.

وی افزود: ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در سواحل جنوبی استان وجود دارد که‌ظرفیتی‌بی نظیر برای پروش آبزی پروری در کشور محسوب می‌شود.

سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان بیان‌کرد: مزرعه کشت و صنعت کنارک‌ و مزرعه گواتر در دشتیاری، بزرگترین مزارع پروش میگوی استان هستند که در این مزارع، دو بار در سال ظرفیت پروش‌میگو وجود دارد.

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت کلی شیلات در بحث آبزی‌پروری در سالجاری با توجه‌ به نوار ساحلی دارای ظرفیت قابل‌توجهی است، بیان کرد: امسال یک هزار و ۶۵ هکتار زیرساخت‌های لازم در گواتر وجود دارد و با توجه‌ به شرایط آب‌وهوای سواحل شهرستان دشتیاری بهترین مکان برای پرورش میگو از نوع وانامی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات این آبزی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

پایان خبر لیجار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توسعه صنعت میگو، راهکاری مؤثر برای تحقق اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توسعه صنعت میگو، راهکاری مؤثر برای تحقق اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی"، کلیک کنید.