شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان

شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان

به گزارش خبرگزاری لیجار، مسلم مخفی با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌های نامتعارف و فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی‌جات که با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، ممنوع است، اظهار داشت: بازدید و گشت‌زنی برای شناسایی این زمین‌ها آغاز شده و ادامه دارد.

مخفی با بیان اینکه برخورد قانونی با استفاده کنندگان از فاضلاب برای محصولات کشاورزی امری ضروری است، افزود: در دو هفته گذشته برخورد با افرادی که از فاضلاب برای کشت محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند را شروع کردیم و این کار با قدرت ادامه دارد.

وی یادآور شد: پیرو بازدیدهای تیم اعزامی جهت برخورد با کشت محصولاتی از جمله صیفی‌جات و سیب زمینی، بر اساس مصوبات کارگروه بهداشت و درمان شهرستان و بنابر دستور دادستانی مبنی بر لزوم امحای محصولات آلوده که با فاضلاب خام در پایین دست شهر همدان و روستاهای پایین دست آبیاری می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه به عمل آمد.

فرماندار همدان گفت: تیم مزبور با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری، دادستانی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در این مزارع حضور پیدا کردند.

وی از شناسایی ۸ کشاورز متخلف در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: تیم اعزامی نسبت به برخورد با این کشاورزان متخلف اقدام کرده و با دستور دادستانی موتور آلات کشاورزی و محصولات کشاورزی آنها توقیف شد.

مخفی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۹۵ کشاورز متخلف با شکایت مراکز بهداشتی، در دادستانی تشکیل پرونده شده است.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با این سودجویان ادامه دارد، گفت: تا جایی که ممکن است اجازه ورود محصولات کشاورزی ناسالم و غیر بهداشتی به بازار را نمی‌دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی ۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان"، کلیک کنید.