رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کتب آموزشی تدوینشده برای این دانشآموزان باید عملگرا باشد و این هدف در دیگر بخشهای آموزش آنان نیز باید بهکار بسته شود.
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری لیجار، حجتاله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانشآموزان با نیازهای ویژه ارائه میدهند، جزء خالصانهترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.
الماسی ضمن تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار میرود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.
وی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوینشده برای این دانشآموزان باید عملگرا باشد و این هدف در دیگر بخشهای آموزش آنان نیز باید بهکار بسته شود.
الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیتهای حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمامی حوزههای دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانشآموزان توانیاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانشآموختگان دانشگاههای شهید رجایی و فرهنگیان است که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانشآموزان هستند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کتب آموزشی تدوینشده برای دانشآموزان باید عملگرا باشد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کتب آموزشی تدوینشده برای دانشآموزان باید عملگرا باشد"، کلیک کنید.