کسب مرجعیت علمی در منطقه با برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی

کسب مرجعیت علمی در منطقه با برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی

دبیر برگزاری مسابقات ملی و بین المللی برنامه سازی و هوش مصنوعی با بیان اینکه با برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی می توانیم مرجعیت علمی به دست بیاوریم گفت: درصدد برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری لیجار، حمید ضرابی زاده، رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و دبیر برگزاری مسابقات ملی و بین المللی برنامه سازی و هوش مصنوعی نیز امروز در نشستی خبری که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: دانشگاه شریف با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دو مسابقه برنامه سازی و هوش مصنوعی را با هدف گسترش ارتباطات بین المللی، کسب مرجعیت علمی در منطقه، گسترش حل و مسیله کار گروهی، ایجاد انگیزه و فرصت شغلی جوانان در برنامه کاری خود دارد.

وی افزود: مسابقه برنامه سازی در 4 سطح استانی، ملی و منطقه ای و بین المللی برگزار می شود. این مسابقه در سطح استانی در 10 استان از جمله خراسان، اصفهان، شیراز، آذربایجان، گیلان و … از فروردین ماه برگزار می شود و تیم های منتخب به مرحله ملی راه پیدا می کنند. در نهایت 100 تیم منتخب و برگزیده به مرحله منطقه ای راه پیدا می کنند. وی خاطرنشان کرد: تیم های انفرادی نیز  به صورت مقدماتی و نهایی در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود 5 هزار نفر در مرحله مقدماتی و نهایی شرکت کنند. در نهایت 100 نفر برگزیده شده که حدود 60 نفر از آنها منتخبان خارجی هستند.

به گفته دبیر برگزاری مسابقات ملی و بین المللی برنامه سازی و هوش مصنوعی، زمان برگزاری این مسابقه اواسط پاییز سال آینده است؛ مرحله استانی این مسابقه از فروردین، مقدماتی بین المللی از خرداد، انتخابی از مرداد و فینال جهانی از لیجار یا آبان آغاز می شود.

رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف درباره مسابقه هوش مصنوعی نیز گفت: این مسابقه نیز در سه سطح بین المللی برگزار می شود. در مرحله مقدماتی 400 تا 500 تیم در سه حوزه کاربردی صوت، تصویر و متن شرکت می کنند. در نهایت 150 تیم برگزیده و به مرحله انتخابی راه پیدا می کنند. در مرحله انتخابی نیز 10 الی 15 تیم برتر به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. در مرحله نهایی نیز به تیم اول 20 هزار دلار، به تیم دوم 10 هزار دلار، به تیم سوم 5 هزار دلار و به همراه هزینه اقامت در ایران اختصاص پیدا می کند.  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کسب مرجعیت علمی در منطقه با برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کسب مرجعیت علمی در منطقه با برگزاری مسابقات بین المللی در حوزه هوش مصنوعی"، کلیک کنید.