انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان

انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان

لیجار/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به رتبه علمی 30 استان در کشور گفت: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده ترین نقطه ها هم آموزش ها ارایه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

علی اکبر حسینی محراب در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (3 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت رتبه علمی خوزستان و رتبه سی ام استان خوزستان بین دیگر استان های کشور اظهار کرد: رتبه علمی خوزستان باید بهبود یابد و حداقل 8 تا 10 رتبه ارتقا پیدا کند.

به گزارش لیجار، وی افزود: باید برای بالا بردن رتبه علمی خوزستان باید برنامه عملی داشته باشیم نه اینکه با تقلب و غیره در این زمینه اقدام شود. باید از همه توان و ظرفیت استفاده شود تا به نتیجه برسیم.

استاندار خوزستان گفت: برای بهبود رتبه علمی خوزستان باید اعتکاف علمی برگزار شود. دانش آموزان باید از صبح تا غروب در مدرسه حضور یابند و رفع اشکال انجام شود و مرتب آزمون های مختلف برگزار شود تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: باید انضباط کار آموزشی در خوزستان قوی تر شود و در غیر این صورت، وضعیت امسال بدتر از سال گذشته می شود. اکنون در رده سی ام علمی کشور هستیم و اگر مجددا چنین اتفاقی بیفتد همه زیر سوال می رویم و می گویند یک سال شورای آموزش و پرورش برگزار شد اما  آب از آب تکان نخورد همان طور که پارسال آب از آب تکان نخورد.

حسینی محراب گفت: پیشنهاد می شود آزمون عملی برای همه مقاطع در کل استان خوزستان برگزار شود تا ببینیم چه نواقصی وجود دارد و در مدت باقیمانده، کار عملی برای رفع آن انجام و نتایج ارایه شود.

وی افزود: آموزش و پرورش خوزستان باید نقشه راه و عمل داشته باشد و در دورافتاده ترین نقطه ها هم آموزش ها ارایه شود تا رتبه علمی خوزستان ارتقا یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس های درس مدارس تصریح کرد: اگر باز هم معلمان خط بدهند تا دانش آموزان خودشان تعطیل کنند، رتبه علمی خوزستان بهتر نمی شود. مهم تر از رتبه این است که دانش آموزان و خانواده ها دچار سرخوردگی نشوند. بنابراین در مدت باقیمانده باید زنجیره اقدامات منجر به رشد شود و در این خصوص، کار بدون برنامه به هیچ جایی نمی رسد.

حسینی محراب گفت: با توجه به اینکه معدل پایان سال دانش آموزان در قبولی کنکور تاثیرگذار است، باید تلاش شود دانش آموزان نمره های قوی در امتحانات نهایی کسب کنند و معدل بالایی داشته باشند تا بخش زیادی از آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه را پشت سر بگذارند.

وی افزود: باید با استفاده از نرم افزار شاد برای رفع اشکالات دانش آموزان اقدام شود و دانش آموزان هم تلاش کنند عقب ماندگی هایی که در طول سال رخ داده است را جبران کنند و در رقابت با دانش آموزان دیگر استان های کشور برای قبولی در دانشگاه های معتبر، برنده شوند. 

پایان خبر لیجار 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتقاد استاندار از رتبه علمی پایین خوزستان در کشور/تاکید بر جبران عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان"، کلیک کنید.