کرم سفت کننده پوست چیست و چه کاربردی دارد؟

کلاژن و الاستین 2 جزء مهم پوست هستند که استحکام آن را حفظ می کنند. با این حال، تولید آن ها با افزایش سن کاهش می یابد. علاوه بر این، عوامل خارجی مانند آلاینده ها، دود سیگار و اشعه های مضر نور خورشید هم تخریب آن ها را تسریع می کنند و به افتادگی پوست و ایجاد چین وچروک منجر می شوند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید محصولات خاصی کرده اند که به افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک می کنند. یکی از این محصولات کرم سفت کننده ی پوست است که احتمالا نام آن را شنیده اید

کرم سفت کننده پوست چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم سفت کننده ی پوست چیست؟

کرم سفت کننده ی پوست یک محصول موضعی است که به شما کمک می کند با علایم پیری مانند افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک هایی که در مناطق خاصی از پوست ظاهر می شوند مبارزه کنید. استفاده از این کرم ها باعث تحریک رشد سلول های پوست می شود و سرعت از دست رفتن کلاژن را کنترل می کند.در حقیقت، محصولات لیفت صورت  محصولاتی هستند که ادعا می شود به افزایش تولید کلاژن کمک می کنند. شما می توانید این محصولات را روی نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، ناحیه ی دکلته، قفسه ی سینه و شکم بمالید تا پوست تان سفت شود.

کرم های سفت کننده چه تاثیری روی پوست دارند؟

بعد از 25 سالگی به ازای هر سال افزایش سن تولید کلاژن در پوست 1 درصد کاهش می یابد، به طوری که در 50 سالگی تقریبا هیچ کلاژن جدیدی ساخته نمی شود و حتی کلاژن باقیمانده هم ضعیف و تجزیه می شود. ضعیف شدن کلاژن با ایجاد علایم پیری مرتبط است و باعث افتادگی پوست می شود.کرم های سفت کننده ادعا می کنند که با افزایش سطح هیدراتاسیون پوست و تولید کلاژن و الاستین به کاهش چین وچروک ها و جلوگیری از علایم پیری کمک می کنند. به علاوه، بعضی از این محصولات که حاوی هیالورونیک اسید هستند در جایگزین کردن سلول های قدیمی با سلول های جدید نقش دارند

چه کسانی باید از کرم سفت کننده پوست استفاده کنند؟

کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید از عناصر اصلی تشکیل دهنده پوست هستند. دو عنصر کلاژن و الاستین باعث انعطاف پذیری پوست می شوند و عنصر هیالورونیک اسید تامین کننده رطوبت پوست است. بهتر است بدانید که میزان تولید عنصر هیالورونیک اسید در حدود 40 سالگی به نصف میزان آن در زمان تولد در هر فرد می رسد. به همین دلیل بهتر است که هر کسی بدون توجه به سن یا جنسیت خود از کرم سفت کننده پوست صورت و بدن استفاده کند. اگر می خواهید نشانه های پیری را کاهش دهید یا از آن جلوگیری کنید، می توانید از یک کرم سفت کننده پوست که حاوی این ترکیبات مخصوصا هیالورونیک اسید هستند، در روتین خود استفاده کنید. این کرم مکمل روتین ضد پیری شما خواهد بود و به شما کمک می کند تا پوست بدن خود را سفت نگه دارید

از چه ترکیباتی در کرم های سفت کننده ی پوست استفاده می شود؟

به طور کلی، ترکیبات به کاررفته در کرم های سفت کننده در یکی از 2 دسته ی زیر قرار می گیرند:

1. آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها از جمله کوآنزیم کیوتن (Q10)، ویتامین C، ویتامین E و نیاسین (ویتامین B3) به راحتی به داخل پوست نفوذ می کنند. این مواد با التهاب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کنند و سرعت تخریب کلاژن را در پوست کاهش می دهند.

2. تنظیم کننده های سلولی

تنظیم کننده های سلولی تولید کلاژن را تحریک می کنند. این مواد عبارتند از:

پپتیدهای مس: مس یک عنصر ضروری برای سنتز کلاژن است. پپتیدهای مس به افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می کنند.

ویتامین A: رتینول، رتین آلدهید، ترتینویین و… که از مشتقات ویتامین A هستند جلوی از بین رفتن کلاژن را می گیرند و تولید آن را افزایش می دهند. با این حال باید از آن ها به روش صحیح استفاده کنید، چون در دوزهای بالا باعث تحریک پوست می شوند. بهترین کار این است که دوز را به تدریج افزایش دهید.

قارچ شیتاکه: بعضی از مواد گیاهی مانند قارچ شیتاکه هم در کرم های سفت کننده ی پوست یافت می شوند، چون به افزایش تولید الاستین کمک می کنند.

کافیین: کافیین یکی از مواد رایج در کرم های سفت کننده است. این ماده با انقباض عروق خونی باعث کاهش مایعات اضافی در پوست می شود. همچنین به بدن در تجزیه ی چربی اضافی کمک می کند.

گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید پوست را لایه برداری می کند و آن را هیدراته نگه می دارد. به علاوه، تولید کلاژن را افزایش می دهد. البته ذکر این نکته ضروری است که برای پوست های خشک مناسب تر است

آیا کرم های سفت کننده ی پوست برای رفع سلولیت مفیدند؟

کرم بوتاکس گاتیو ممکن است به کاهش شلی و افتادگی پوست کمک کنند، اما سلولیت را از بین نمی برند. چرا که فقط روی سطح پوست تاثیر دارند و نمی توانند به خوبی به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند و بافت همبند یا سلول های چربی مرتبط با سلولیت را هدف قرار دهند.این روزها محصولاتی به نام کرم سلولیت در بازار وجود دارد که گفته می شود می توانند سلولیت را برطرف کنند. این کرم ها حاوی ترکیباتی هستند که پوست را سفت می کنند و جریان خون را در آن افزایش می دهند. با این حال، شواهد کافی برای تایید اثربخشی آن ها وجود ندارد

دور چشم

از آنجا که پوست دورچشم نسبت به سایر قسمت های پوست حساس تر است. بنابراین نیاز شدیدی به مراقبت دارد و سرم ها و کرم های دور چشم بهترین گزینه برای درمان و جلوگیری از پیری زودرس هستند. حال سوال پیش میاید که کرم دور چشم چیست؟  باید اشاره کرد که ترکیبات اصلی این محصولات را بیشتر آب تشکیل می دهد و گلیسیرین هم جزو دیگر فراورده هایی است که در آن ها وجود دارد و دلیل وجود آن، کمک کردن به پوست برای جذب راحت تر آب است.

کرم دور چشم چه فوایدی دارد؟

1          فواید کرم دور چشم

2          آماده سازی پوست برای آرایش

3          روشن شدن پوست

4          کاهش پف زیر چشم

5          کاهش چین و چروک

6          تاخیر در فرایند پیری از فواید کرم دور چشم

بهترین کرم دور جشم بالای 40 سال

بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال باید حاوی رتینول باشد، تا بتواند خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. کرم هایی که دارای اسید هیالورونیک هستند باعث حفظ رطوبت پوست می شود. نکته ی مهمی که باید در نظر گرفت این است که کرمی دارای رتینول است فقط شب ها استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، می توانید در روز از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده نمایید

خرید انواع کرم های سیاهی، ضد چروک و پف دور چشم

چشم ها دریچه روح ما هستند و به همین دلیل عدم رسیدگی به آنها می تواند تاثیر بزرگی روی زیبایی و ظاهر ما داشته باشد. پوست اطراف چشم، به دلیل نازک بودن، حساسیت زیاد یا عدم مراقبت کافی، به سرعت چروک شده و یا پف کرده و تیره می شود. تاثیر این چین و چروک ها و تیرگی ها روی زیبایی چهره به قدری زیاد است که بسیاری از افراد حتی پیش از رسیدن به سن 30 سالگی به سراغ روش های تهاجمی مثل عمل جراحی می روند. در حالی که با داشتن یک روتین پوستی منظم و مراقبت پوست حساس دور چشم، به راحتی می توانید همیشه زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

شاید شما هم فکر می کنید که کرم دور چشم برای افراد مسن و مناسب رفع چین و چروک است؛ اما باید بدانید که بیشتری کاربرد این محصولات بهداشتی، در جلوگیری از به وجود آمدن تیرگی و چین و چروک دور چشم است.همچنین کرم دور چشم، کاربردهای دیگری به غیر از درمان و جلوگیری از ایجاد چروک دارد. پوست حساس اطراف چشم ها، مانند پوست سایر قسمت های صورت، نیاز به آبرسان، ضد آفتاب و روشن کننده دارد. بسیاری از کرم های دور چشم هم این خواص را دارند. همچنین برای افرادی که خواب نامنظمی دارند و یا به صورت ارثی دور چشم تیره و پف دار دارند؛ محصولات مخصوصی به بازار عرضه شده است که فواید متنوعی دارند.بالا بودن قیمت کرم سیاهی دور چشم نباید مانع استفاده از کرم دور چشم شود و استفاده از آن برای افراد الزامی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کرم سفت کننده پوست چیست و چه کاربردی دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کرم سفت کننده پوست چیست و چه کاربردی دارد؟"، کلیک کنید.