راه عبور از مسائل امنیتی کرمان ایجاد رونق اقتصادی و صنایع تبدیلی کشاورزی است

راه عبور از مسائل امنیتی کرمان ایجاد رونق اقتصادی و صنایع تبدیلی کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری لیجار به نقل از خانه ملت ، مجتبی زارعی در گفت و گویی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان کرمان، گفت: در این سفر بررسی‌های میدانی، زمینی و هوایی از منطقه و در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و شوراهای تآمین امنیت شهرستان‌های جنوب کرمان صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: همانطور که در این جلسات مشترک تاکید کردم، تا مادامی که قاچاق سوخت، اتباع بیگانه و سلاح در جنوب کرمان تولید ارزش افزوده کند و کشاورزی پر استعداد این منطقه تولید قدرت، ثروت و اشتغال برای خانواده‌ها و جوانان جنوب کرمان فراهم نکند، صرفا با افزایش امکانات تآمین امنیت و حتی تآسیس استان جدید (ولو اینکه لازم است) نمی‌توان کارها را بسامان کرد، اگرچه امنیت پیش نیاز هر گونه پیشرفتی نیز است.

وی افزود: جنوب کرمان ۷۰۰۰ سال تمدن دارد؛ از غنی‌ترین منابع معدنی کشور برخوردار است و قریب به ۵ میلیون تن محصولات زراعی را بخصوص با زمین‌های کشت مستمر تولید می‌کند اما نه گردشگری در اینجا رونق گرفته، نه اکتشاف معادن آغاز شده و بخصوص نه فراوری محصولات گوناگون زراعی با استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی در دستور کار قرار داده شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم توجه به سفارشات امام خامنه‌ای در سفر سال ۱۳۸۴ برای محور قرار دادن منابع طبیعی و زراعی در این منطقه عامل افزایش مسائل ضد امنیتی در جنوب کرمان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راه عبور از مسائل امنیتی کرمان ایجاد رونق اقتصادی و صنایع تبدیلی کشاورزی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راه عبور از مسائل امنیتی کرمان ایجاد رونق اقتصادی و صنایع تبدیلی کشاورزی است"، کلیک کنید.