چگونه شلوار جین را بشوییم تا عمر آن بیشتر شود؟ راهنمای کامل و عملی

 نحوه شستن شلوار جین : راهنمایی کامل و کاربردی

شستن شلوار جین شاید به نظر ساده بیاید ولی اگر می خواهید جین های دوست داشتنی تان عمر بیشتری داشته باشند و رنگ و کیفیتشان حفظ شود باید به جزئیات دقت کنید. در این راهنمای کامل قدم به قدم با نحوه صحیح شستن و نگهداری شلوار جین آشنا می شویم تا به شلوارهای جینمان آسیب نزنیم و همیشه بهترین نتیجه را بگیریم.

چگونه شلوار جین را بشوییم تا عمر آن بیشتر شود؟ راهنمای کامل و عملی

چرا نحوه شستشوی شلوار جین مهم است؟

همه ما شلوار جین را به خاطر دوام و زیبایی اش دوست داریم اما جالب است بدانید که شستشوی نادرست می تواند باعث از بین رفتن کیفیت رنگ و حتی شکل جین شود.

از دست دادن رنگ و کاهش طول عمر دو عواقب شایع شستشوی اشتباه هستند. پس اگر عاشق جین هایتان هستید بهتر است کمی وقت بگذارید و نکات زیر را با دقت بخوانید.

قدم اول : چند وقت یک بار باید شلوار جین را بشوییم؟

حتماً این سوال برایتان پیش آمده که جین ها را هر چند وقت یک بار باید شست. باور کنید یا نه جین ها برخلاف لباس های دیگر نیازی به شستشوی مکرر ندارند. شستن زیاد عمر جین را کوتاه می کند. بهترین زمان برای شستن شلوار جین زمانی است که بوی ناخوشایندی از آن به مشام می رسد یا لکه هایی روی آن دیده می شود.

نکته طلایی : اگر از شلوارتان هر روز استفاده می کنید بهتر است بعد از ۵ تا ۱۰ بار پوشیدن آن را بشویید. اما اگر استفاده ی شما کمتر است این عدد می تواند تا ۳۰ بار پوشیدن هم برسد.

قدم دوم : پیش از شستشو چه باید کرد؟

قبل از شستن همیشه جین را پشت و رو کنید. این کار به محافظت از رنگ و طرح روی جین کمک می کند. جین های تیره به خصوص به این اقدام نیاز دارند چرا که با شستشوی مکرر ممکن است رنگ خود را از دست بدهند.

قدم سوم : ماشین لباسشویی یا شستشوی دستی؟

اینکه شلوار جین را با دست بشویید یا در ماشین لباسشویی بیندازید بستگی به سلیقه شما و البته دستورالعمل روی برچسب شلوار دارد. اما به هر حال اگر قصد دارید از ماشین لباسشویی استفاده کنید باید چند نکته مهم را رعایت کنید :

  • آب سرد بهترین گزینه است. شستشوی جین با آب داغ باعث می شود که رنگ آن محو شود و حتی بافت پارچه آسیب ببیند.
  • از دور کند ماشین استفاده کنید تا جین کمتر با ضربه ها و چرخش های شدید ماشین مواجه شود.

جهت خرید انواع لباس زنانه کراپ بادی شلوار ست میتوانید به فروشگاه میموسا مراجعه کنید فقط کافیست روی کلمه کراپ کلیک نمایید.

شستن شلوار جین

جدول مقایسه ماشین لباسشویی و شستشوی دستی

ویژگی

ماشین لباسشویی

شستشوی دستی

سرعت

سریع تر

زمان بر

کنترل بر دما و حرکت

کمتر

بیشتر

حفظ رنگ و بافت

کمتر

بیشتر

مصرف انرژی

بیشتر

کمتر

قدم چهارم : از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

بهتر است از شوینده های ملایم و بدون آنزیم استفاده کنید. شوینده های حاوی مواد شیمیایی قوی باعث آسیب به بافت جین و کاهش عمر آن می شوند. در صورت امکان از شوینده هایی استفاده کنید که مخصوص لباس های رنگی و تیره هستند چرا که این شوینده ها به حفظ رنگ کمک می کنند.

قدم پنجم : خشک کردن جین

جین ها به گرما حساس هستند پس بهتر است از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. اگر عجله دارید و چاره ای جز استفاده از خشک کن ندارید حتماً آن را روی دور کم و حرارت پایین تنظیم کنید.

اما اگر می خواهید شلوار جینتان بیشتر عمر کند آن را در فضای آزاد خشک کنید. فقط یادتان باشد که هرگز آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چرا که نور خورشید باعث محو شدن رنگ جین می شود.

جدول مقایسه روش های خشک کردن

روش خشک کردن

مزایا

معایب

خشک کن ماشین

سریع

آسیب به پارچه و رنگ

خشک کردن طبیعی

حفظ رنگ و بافت

زمان بر

قدم ششم : اتو کردن یا نه؟

شلوار جین معمولاً نیازی به اتو کردن ندارد اما اگر خواستید چین و چروک های آن را از بین ببرید از اتوی بخار و دما کم استفاده کنید. حتماً جین را پشت و رو اتو بزنید تا از ایجاد برق روی پارچه جلوگیری کنید.

شستن شلوار لی

به نقل از سایت میموسا 

نحوه شستن شلوار لی

شلوار جین به دلیل استفاده فراوانی که دارد ممکن است خیلی سریع کثیف شود. به نحوه شستن شلوار لی در زیر توجه کنید.

  • استفاده از مایع مناسب شستشو شلوار لی: قبل از شستشو حتما برچسب اطلاعات شلوار را مطالعه کنید؛ اغلب در آنجا نوشته شده است چه نوع شوینده ای مناسب شستشو شلوار لی است. به طور کلی از شوینده های با قدرت پاک کنندگی مطلوب استفاده کنید تا بافت شلوار آسیب نبیند.
  • هنگام شستشو شلوار را پشت و رو کنید: قبل از شستشو شلوار جین حتما آن را پشت و رو کنید؛ زیرا روند از بین رفتن کیفیت شلوار جین را در طول شستشو های مداوم کمتر می‌کند. این اقدام باعث می‌شود تا رنگ شلوار کمتر دچار تغییر شود.
  • شلوار جین را با آب سرد بشویید: اگر می‌خواهید شلوار جین رنگ پریده و پوسیده نشود برای شستشو آن از آب سرد استفاده کنید. آب داغ به الیاف شلوار آسیب جدی وارد می‌کند. از طرفی رنگ آن را بشدت از بین می‌برد.
  • شلوار لی را به طور صحیح خشک کنید: بعد از اتمام شستشو شلوار لی اگر با دست این عمل را انجام داده اید حتما آب اضافی شلوار را بگیرید. سپس از سمت کمر آن را روی رخت آویز یا بند پهن کنید. شلوار را در برابر آفتاب مستقیم قرار ندهید؛ بر کاهش کیفیت رنگ شلوار جین تاثیر مستقیمی دارد.

آیا می توانیم جین را منجمد کنیم؟

شاید شنیده باشید که برخی ها جین های خود را به جای شستن داخل فریزر می گذارند تا بوی بد آن از بین برود. این روش تا حدی کار می کند ولی به طور کامل جین را تمیز نمی کند. بهتر است این روش را تنها برای از بین بردن بوهای موقتی استفاده کنید و جین را هر چند وقت یک بار به روش معمول بشویید.

توصیه نهایی : جین های خاص نیاز به مراقبت های خاص دارند!

جین های خاص مانند جین های کشی طرح دار یا دست دوز نیاز به مراقبت های بیشتری دارند. همیشه قبل از شستشو برچسب روی شلوار را بخوانید و از دستورات خاص آن پیروی کنید. جین های کشی ممکن است با شستشوی زیاد خاصیت خود را از دست بدهند پس بهتر است آنها را کمتر بشویید و حتماً از آب سرد استفاده کنید.

نتیجه گیری

شستن شلوار جین شاید کار پیچیده ای به نظر بیاید اما با رعایت چند نکته ساده می توانید عمر جین هایتان را بیشتر کنید و از پوشیدن آنها لذت ببرید. کمتر شستن استفاده از آب سرد شوینده های ملایم و دوری از خشک کن ماشین لباسشویی از مهم ترین اصول نگهداری از شلوار جین هستند.

سوالات متداول

  1. چند وقت یک بار باید شلوار جین را بشوییم؟
    • بستگی به میزان استفاده شما دارد. معمولاً بعد از ۵ تا ۱۰ بار پوشیدن می توانید آن را بشویید.
  2. چرا باید جین را پشت و رو کنیم؟
    • این کار از محو شدن رنگ و آسیب به طرح های روی شلوار جلوگیری می کند.
  3. آیا می توان از نرم کننده برای شستن جین استفاده کرد؟
    • بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید چرا که باعث کاهش دوام پارچه می شود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه شلوار جین را بشوییم تا عمر آن بیشتر شود؟ راهنمای کامل و عملی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه شلوار جین را بشوییم تا عمر آن بیشتر شود؟ راهنمای کامل و عملی"، کلیک کنید.