چین با افغانستان کریدور جدید اقتصادی ایجاد می کند

چین با افغانستان کریدور جدید اقتصادی ایجاد می کند

چین با افغانستان کریدور جدید اقتصادی ایجاد می‌کند
آفتاب نیوز :

«ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان اعلام کرد پکن در ماه دسامبر مالیات بر صادرات افغانستان را معاف می کند تا سطح صادرات محصولات و تولیدات افغانستان به چین افزایش یافته و برای بسیاری از افغان ها فرصت های کاری ایجاد شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» سفیر چین افزود کشورش برنامه دارد از راه تاجیکستان یک کریدور جدید اقتصادی با افغانستان ایجاد کند و برای سرمایه ‎گذاری در این زمینه نشست سه جانبه میان تاجیکستان چین و افغانستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد تلاش های چین برای فعال ساختن واخان به عنوان یک گذرگاه مرزی مستقیم بین دو کشور جریان دارد.

ژائو شینگ ادامه داد چین در کنفرانس های بین المللی بر پیشرفت افغان ها و کمک به آنان تأکید کرده و از جهان خواسته است تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده سفیر چین همچنین خواستار پیگیری و حل مسائل از طریق گفتگو و مذاکره شد اما جزئیات بیشتری دراین باره ارائه نشده است.

عبدالکبیر نیز ضمن قدردانی از معافیت مالیاتی بر صادرات افغانستان ایجاد گذرکاه واخان را یک تحول بهتر برای مناسبات دو کشور خواند که با تکمیل شدن آن در بخش های اقتصادی و تجاری بهبود قابل توجهی خواهد آمد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چین با افغانستان کریدور جدید اقتصادی ایجاد می کند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چین با افغانستان کریدور جدید اقتصادی ایجاد می کند"، کلیک کنید.